Kvelds yoga ved vannet

En reise for mindfulness

Opplev både Norsk riviera og skogens ro i Telemark!

Telemark er et norsk fylke på Østlandet. 3,5 timers kjøretur fra Oslo. Fylket byr på flott natur enten man vil oppleve fjell, sjø eller skog.

Det er mange ulike turistattraksjoner i  Telemark som middelalder kirker,  Bø sommarland, og ikke minst den kjente Telemarkskanalen.

Kveldsyoga er å anbefale

Min tur i 2021

Juli 2021 tok jeg turen til Telemark med noen gode venninner. Målet var å oppdage mer av Norge og se steder som ikke alle reiser til.

Vi valgte oss Drangedal, og vårt ønske var å teste ut Glamping. Les mer om glamping her  Det er mange steder å velge i mellom men vi hadde lyst til å prøve noe helt nytt.

Så valget falt på Yogalåva Glamping, en idyllisk gård langt inn i skogen i Drangedal med 4 glamping telt. Stedet tilbyr overnatting i glamping telt, og

Om Yogalåva Glamping

Vårt telt hadde 4 deilig oppredde senger med dundyner, puter og ullpledd. Teltet inneholdt også bord og stoler til 4 personer

Vi ankom i regnvær og ble godt mottatt av vertskapet Turid og Ole-Kristian.  I gårdens store låve kunne vi slappe av i koselige sofa grupper, vi fikk servert en deilig kopp kaffe og ferske bakevarer fra gårdens egen økologiske butikk. vår vertinne Turid tok seg tid til å presentere ukens aktiviteter og gårdens fasiliteter. Hun viste oss uteområdet med kjøkken, koselige spiseplasser og bålplass. Så fikk vi tildelt et telt, og vi ble så gledelig overrasket. Alt av utstyr i teltet var norske produkter av god kvalitet.

I den økologiske gårdsbutikken, får du kjøpt mye forskjellig, blant annet egen produserte meieri produkter, brød, og melprodukter og egg fra gårdens høner. Så til frokost var det hver dag ferskt nystekt brød, for som gjest på Yogalåva må du selv ordne dine måltider.

Hva gjør man på Yogalåva?

Turid har undervist yoga på gården siden 2014. Hun underviser Ashtanga Yoga, Vinyasa flow, rolig avspennende yoga og barneyoga. Under vårt opphold på Yogalåva, tok vi flere yoga timer. Det kan virkelig anbefales å ta en yoga time på morgenen for så å gå ned til et lite skogsvann for en morgen dukkert før frokost.

Yoga handler ikke om å prestere, men å gjøre noe godt for kroppen og å jobbe ut fra det utgangspunktet man har.

Våre dager, og ikke minst kvelder på Yogalåva var helt magiske. Vi ble godt kjent med de andre gjestene, når vi samlet oss rundt bålet om kvelden. og benyttet oss av vår nye yoga lærdom nede ved vannet etter et herlig kveldsbad.

Vi planlegger en ny tur til Telemark

Telemarks største turistattraksjon er Telemarkskanalen, Kanalbåten MS Henrik Ibsen er en av 2 båter som trafikkerer kanalen mellom Skien og Dalen.

Telemarks største turistattraksjon er Telemarkskanalen, Telemarkskanalen er vannveien fra Skien til Dalen i Telemark med tre kanaler og med sluseanlegg i Telemarksvassdraget.

Et aktuelt overnattingsted er Dalen hotell.

Vi ønsker oss overnatting på Dalen hotell.

og vi vil også besøke noen av Telemarks  sjarmerende byer som Porsgrunn og Kragerø. Begge er hyggelige kystbyer og ofte beskrevet som en del av norsk riviera.

I Porsgrunn skal vi  besøke Norges eldste porselensfabrikk Porsgrund Porselænsfabrik grunnlagt i 1885.